Off White Blog
Beoordeling: Luminox Specs Ops Challenge

April 25, 2024

Luminox en de US Navy SEALs hebben hun relatie dit jaar geformaliseerd en het merk is nu een officiële licentiehouder van de special operations unit. De banden tussen de twee gaan echter verder dan alleen actieve Navy SEAL-operators; Luminox werkt ook samen met gepensioneerde Navy SEAL's om de Special Operations Challenge (Spec Ops Challenge) aan te bieden, die burgers de kans geeft om Navy SEALs-training een dag te ervaren. De nieuwe Spec Ops Challenge-horloges zijn gemaakt om deze samenwerking te herdenken en zijn verkrijgbaar in twee versies, gebaseerd op respectievelijk de Navy SEAL Colormark 3050 en Authorized for Navy Use (ANU) 4220-modellen.

Het Spec Ops Challenge-horloge hier is gebaseerd op de Navy SEAL Colormark 3050 en gebruikt, net als elk ander Luminox-uurwerk, met tritium gevulde glazen buizen die een constante gloed uitstralen om de tijd in het donker weer te geven. Het horloge behoudt de originele, met carbon versterkte polycarbonaat kast, en daarmee de bijbehorende lichtheid, duurzaamheid en onopvallende matzwarte afwerking. De goed leesbare wijzerplaat- en bezelontwerpen zijn ook grotendeels intact gebleven, met uitzondering van het grote Spec Ops Challenge-logo om zes uur. Elk Spec Ops Challenge-horloge wordt geleverd met een band van polyurethaan en een extra band van NATO-stof.

Als teken van de verdieping van de relatie tussen Luminox en de Navy SEALs, gaat een deel van de opbrengst van de verkoop van elk Spec Ops Challenge-horloge naar de Navy SEAL Foundation, die financiële en andere vormen van ondersteuning biedt voor de service en families van de Naval Special Warfare-gemeenschap.

Specificaties

• Afmetingen: 44 mm
  • Functies: uren, minuten, datum